Światło słoneczne jako źródło witaminy D oraz siła dla naszej odporności

wpis w: Blog | 0

Aktualnie ludzie desperacko szukają sposobów na utrzymanie naturalnych mechanizmów obronnych swojego ciała w szczytowej formie, aby pokonać szalejącego wirusa COVID.

Chociaż obecnie nie ma lekarstwa na koronawirusa, każdy może podjąć rozsądne kroki, aby wesprzeć naturalną obronę przed wirusami, przeziębieniem i grypą.

 

  1. Postaraj się zminimalizować stres. Zdaniem ekspertów stres może osłabić układ odpornościowy i uczynić cię bardziej podatnym na infekcje. Przewlekły stres może również wpływać na zdolność białych krwinek do zwalczania infekcji, zwiększając podatność na choroby.
  2. Pozyskuj witaminę D, zarówno poprzez zdrową dietę jak poprzez ekspozycję na światło słoneczne, także będąc w domu, biurze czy hali przemysłowej poprzez dobrej jakości świetliki dachowe. Witamina D jest niezbędna dla zdrowego funkcjonowania układu odpornościowego. Uważa się, że witamina D pomaga stymulować produkcję peptydów – substancji w organizmie, które są w stanie zwalczać bakterie, grzyby i wirusy. Dietetycy informują: „Źródła witaminy D w diecie obejmują jaja i tłuste ryby, ale uzyskanie zalecanych poziomów z samego pożywienia jest trudne, więc wiele osób decyduje się na suplementację witaminy D.
  3. Zdrowo się odżywiaj. Codzienne spożywanie dużej ilości owoców i warzyw może zdziałać cuda dla układu odpornościowego. Warzywa takie jak słodkie ziemniaki, dynia piżmowa i buraki są bogate w beta-karoten, który nasz organizm przekształca w witaminę A. Potrzebujemy witaminy A, aby błony śluzowe nosa i płuc były wystarczająco wytrzymałe, aby chronić się przed infekcją.
  4. Wysypiaj się. Gdy jesteśmy wyczerpani, nasz organizm nie jest w stanie zwalczyć infekcji tak, jak może gdy ma na to wystarczająco dużo energii. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić sobie dużo snu.
  5. Higiena. Głównie mycie rąk. Może się to wydawać oczywiste, ale utrzymanie dobrych nawyków higienicznych może naprawdę pomóc, jeśli chodzi o zachowanie zdrowia. Mycie rąk za każdym razem, gdy idziesz do toalety, przed i po przygotowaniu posiłków oraz w innych porach dnia naprawdę się opłaci.

 

Witamina D jest niezbędna dla dobrej odporności na wirusy. Ludzie większość witaminy D uzyskują z ekspozycji na światło słoneczne od mniej więcej końca marca / początku kwietnia do końca września. Większość ludzi może wytworzyć wystarczającą ilość witaminy D przebywając codziennie na słońcu przez krótkie okresy z odkrytymi przedramionami, rękami lub nogami i bez kremu przeciwsłonecznego od końca marca lub początku kwietnia do końca września, zwłaszcza od 11:00 do 15:00.

 

W celu zwiększenia naszej ekspozycji na światło słoneczne, warto zastanowić się nad montażem świetlików dachowych a w miejscach pracy nawet pasm świetlnych. Instalator świetlików najlepiej oceni potrzeby Twojego domu czy miejsca pracy w zakresie oświetlenia światłem dziennym. Firma Gulajski polecić miejsce zainstalowania świetlików, abyś mógł czerpać maksymalne korzyści z naturalnego światła i świeżego powietrza, które zapewniają naświetla dachowe tego typu. Świetliki można montować w stropach płaskich lub sklepionych.