Zasada działania pneumatycznego systemu napędu klap dymowych polega na wykorzystaniu energii kinetycznej dwutlenku węgla zgromadzonego pod wysokim ciśnieniem w pojemniku ( naboju).

W przypadku wystąpienia pożaru następuje automatyczne lub ręczne uruchomienie mechanizmu napędowego. Sygnał wyzwalający ( alarmowy) powoduje przebicie naboju i uwolnienie znajdującego się w nim gazu, który przemieszcza się przewodami instalacji pneumatycznej do siłownika i powoduje wysunięcie się jego tłoczyska. Ruch tłoczyska powoduje otwarcie klapy dymowej, dzięki czemu dym i gorące powietrze znajdują ujście na zewnątrz budynku. Pneumatyczny system oddymiania Firmy Gulajski to pewność inwestycji w produkt najwyższej jakości, posiadający wszelkie niezbędne atesty.

Pneumatyczny system napędu może być uruchamiany automatycznie lub ręcznie.

Automatyczne uruchomienie napędu następuje w wyniku:

  • Zadziałania ( pęknięcia) bezpiecznika temperaturowego wyzwalacza termicznego. Temperatura zadziałania ( pęknięcia) bezpiecznika wynosi 68 – 141°C
  • Zadziałania czujników wykrywania pożaru ( np. czujka dymowa) systemu alarmowania pożarowego CSP, jeżeli taki system działa w danym obiekcie.

Ręczne uruchomienie systemu następuje w wyniku:

  • Załączenia dźwigni bądź przycisku alarmowego umieszczonego w skrzynce alarmowej.
  • Załączenia ręcznego przycisku alarmowego systemu alarmowania pożarowego SAP.

Instalacja pneumatyczna jest wykonana z rurki miedzianej o średnicy 6 lub 8mm. Klapa pneumatyczna po zastosowaniu siłownika elektrycznego i przycisku przewietrzania, może pełnić funkcję klapy wentylacyjnej. Przycisk przewietrzania posiada wbudowaną diodę sygnalizującą otwarcie klapy. Dodatkowo można zastosować centralkę pogodową z czujnikiem wiatru i/lub deszczu.

Klapa dymowa jednoskrzydłowa z napędem pneumatycznym
Klapa dymowa jednoskrzydłowa z napędem pneumatycznym
Klapa dymowa jednoskrzydłowa z napędem pneumatycznym z dodatkową funkcją przewietrzania
Klapa dymowa jednoskrzydłowa z napędem pneumatycznym z dodatkową funkcją przewietrzania